Εξι σούπερ επιτυχημένα φαγώσιμα που μπορούν να σε προφυλάξουν από τον καρκίνο.
Ευτυχώς που οι φαρμακευτικές δεν μπορούν να πατεντάρουν την ντομάτα. Φαντάσου τι θα συνέβαινε αν οι φαρμακοβιομήχανοι ανακάλυπταν κάποιο νόμιμο «παραθυράκι», που θα τους επέτρεπε να μετακινήσουν τα τρόφιμα -που έχουν κάποια φαρμακευτική δράση- από τα ράφια των σούπερ μάρκετ στους πάγκους των φαρμακείων. Θα καταλήγαμε να χρειαζόμαστε όλοι συνταγή γιατρού (κι ένα αρκετά βαρύ φακελάκι) για να προσφέρουμε στον προστάτη μας την προστασία που του εξασφαλίζει ο χυμός ντομάτας και στις αρτηρίες μας τη σωτηρία που τους εγγυάται ο σολομός. Σου παρουσιάζουμε τα νεότερα από αυτά τα θρεπτικά κομψοτεχνήματα -μαζί με τις στρατηγικές- για να τα συμπεριλάβεις στη διατροφή σου.
Τίγκα στο κάρι
Το κατάλληλο καρύκευμα μπορεί να νοστιμίσει το γεύμα - και να μπλοκάρει τον όγκο. Αυτό ανακάλυψαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόις όταν εμβόλισαν με κουρκουμά (ένα από τα βασικά συστατικά που βρίσκονται στο κάρι) 19 διαφορετικά στελέχη του H. Pylori (ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού), που προκαλεί έλκος του στομάχου ενώ ενοχοποιείται και για καρκίνο του στομάχου και του δωδεκαδακτύλου. Σε κάθε περίπτωση, ο κουρκουμάς έκανε το H. Pylori ακίνδυνο. «Ο κουρκουμάς δεν μείωσε απαραίτητα το βακτηριακό φορτίο» αναφέρει ο δρ Gail Mahady, επικεφαλής της μελέτης. «Αυτό που πέτυχε ήταν να μειώσει τη χρόνια φλεγμονή που προκαλείται από το H. Pylori. Και είναι αυτή η φλεγμονή που συνδέεται με την ανάπτυξη καρκίνου». Ο καλύτερος τρόπος να αυξήσεις την πρόληψη κουρκουμά; Προτίμησε την ινδική κουζίνα. Ειδικότερα, προσπάθησε να καταναλώνεις όσο μπορείς περισσότερο κάρι που είναι πλούσιο σε κουρκουμά και συχνά περιέχει κι άλλους ορκισμένους εχθρούς του καρκίνου, όπως είναι το σκόρδο και τα κρεμμύδια.
Αλλη εναλλακτική: Τίγκαρε στη μουστάρδα τα σάντουιτς. Περιέχει άφθονο κουρκουμά.
Πιάσε το ψαροντούφεκο
Δωδεκαετής μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε 48.000 άντρες και ολοκληρώθηκε πρόσφατα στο Πανεπιστήμιο του Harvard έδειξε ότι εκείνοι που έτρωγαν ψάρι πάνω από τρεις φορές την εβδομάδα είχαν 40% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρκίνο του προστάτη σε σχέση με όσους επιδίδονταν σε αυτό το σπορ δύο φορές το μήνα. Πάλι τα ω-3 λιπαρά οξέα έκαναν τη δουλειά, αλλά δεν αξίζουν μόνο αυτά όλη την ανταμοιβή. «Τα ψάρια περιέχουν επίσης βιταμίνες Α και D, οι οποίες πιθανότατα προλαμβάνουν τον καρκίνο του προστάτη» αναφέρει ο δρ Michael Leitzmann, ένας από τους συγγραφείς της μελέτης. Γι' αυτό καλύτερα να αφήσεις στην άκρη τα συμπληρώματα διατροφής και να το ρίξεις στα πραγματικά ψάρια. Ο σολομός, ο κολιός και η ρέγκα κρατούν απόλυτα τις ισορροπίες ανάμεσα στα ω-3 λιπαρά οξέα και τις βιταμίνες Α και D.
Σημείωση: Μην περιμένεις να έρθει το Σαββατοκύριακο για να πας για ψάρεμα, συμβουλεύει ο δρ Leitzmann. «Να κατανείμεις την κατανάλωση ψαριού και στις ενδιάμεσες ημέρες της εβδομάδας, για να μπορείς να καταναλώνεις σταθερή ποσότητα από αυτά τα συστατικά».
Φάε εσπεριδοειδή
Ο φρεσκοστυμμένος χυμός πορτοκαλιού περιέχει όλες τις ευεργετικές ιδιότητες των πορτοκαλιών εκτός από μία: την προστασία από τον καρκίνο που εξασφαλίζει η φλούδα του. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου της Αριζόνα, οι άνθρωποι που καταναλώνουν συστηματικά εσπεριδοειδή μειώνουν κατά 30% το ρίσκο να προσβληθούν από ακανθοκυτταρικό καρκίνωμα - ένας από τους πιο θανατηφόρους τύπους καρκίνου του δέρματος. Μελέτες σε ζώα έχουν αποδείξει ότι τα εσπεριδοειδή μπορούν να συρρικνώσουν ήδη υπάρχοντες όγκους. Ξεζούμισε τη φλούδα από ένα πορτοκάλι, ένα λεμόνι ή ένα γκρέιπφρουτ και το έλαιο που θα πάρεις περιέχει πολύ ισχυρά συστατικά, τα οποία διεγείρουν την παραγωγή ενός αποτοξινωτικού ενζύμου, εξηγεί η επικεφαλής της μελέτης Iman Hakim. Μάλιστα αναφέρει ότι τα αποτελέσματα είχαν μεγάλο αντίκτυπο στα μέλη της ομάδας της. «Αρκετοί από μας άρχισαν να μασουλούν τις φλούδες από τα εσπεριδοειδή» επισημαίνει.
Αλλη εναλλακτική: Τρίψε το χρωματιστό μέρος της φλούδας και ρίξε το (τουλάχιστον μία κουταλιά της σούπας) στις σούπες ή τις σαλάτες ή πασπάλισέ το στο κοτόπουλο ή το ψάρι.
Διάβασε για τις υπόλοιπες τρεις τροφές στο τεύχος Οκτωβρίου που κυκλοφορεί.
δόση σου!






















ΣΧΟΛΙΑ