Η Αιωνια Λιακαδα...

...του δικού σου καθαρού μυαλού. Μείωσε τις πιθανότητες για εγκεφαλικό κι άσε το κύμα στις φετινές διακοπές να σε παρασύρει σε πιο ήρεμη και υγιή ζωή.
Ημερομηνία δημοσίευσης:
7/2/2007

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου και κέρδισε τo πιο κομψό και ανθεκτικό USB!
Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου και κέρδισε τα! Βιάσου... Γιατί ο Χρόνος Τρέχει.

...του δικού σου καθαρού μυαλού. Μείωσε τις πιθανότητες για εγκεφαλικό κι άσε το κύμα στις φετινές διακοπές να σε παρασύρει σε πιο ήρεμη και υγιή ζωή.

7% λιγότερες πιθανότητες
Αν Ξεκινήσεις Γυμναστήριο
Αλλο ένα κίνητρο για να αποκτήσεις το σώμα που πάντοτε ήθελες: 8χρονη μελέτη σε 8.000 άντρες στο Erasmus Medical Center στην Ολλανδία βρήκε πως οι άντρες με υψηλά επίπεδα τεστοστερόνης έχουν λιγότερες πιθανότητες να πάθουν εγκεφαλικό. Ανέβασε τις επιδόσεις σου στην αναερόβια άσκηση με πειθαρχημένη προπόνηση.

9% λιγότερες πιθανότητες 
Αν Στύψεις το Πρόβλημα
Από μικρός ακούς πως οι χυμοί κάνουν καλό και σου ενδυναμώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Αλλη μία απόδειξη: σύμφωνα με επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης, τo cranberry (κράνα) εκτός από υλικό για κοκτέιλ (βλ. cosmopolitan) ενδείκνυται και για προστασία της φαιάς ουσίας σου, λόγω των αρτηριοκαθαριστικών φλαβονοειδών που περιέχει. Για μέγιστη προστασία πιες 250 ml χυμού cranberry κάθε μέρα.

12% λιγότερες πιθανότητες
Αν Παραγγείλεις άλλο ένα Γύρο
Ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, αλλά Ολλανδοί ερευνητές από το TNO Nutrition and Food Research στο Zeist ανακάλυψαν πως οι άντρες που έπιναν μισό λίτρο μπύρα κάθε βράδυ έριξαν αισθητά τα επίπεδα ινωδογόνου, το οποίο συμβάλλει στην αύξηση της πηκτικότητας του αίματος. Τα χαρούμενα πειραματόζωα είδαν επίσης αύξηση στα επίπεδα της καλής χοληστερόλης τους.

14% λιγότερες πιθανότητες
Aν Εχεις Καθαρό και Υγιές Χαμόγελο
Σε κανέναν δεν αρέσουν τα κίτρινα και βρώμικα δόντια. Σύμφωνα με τον Michael Roizen, ούτε οι αρτηρίες σου τα δέχονται. «Τα βακτήρια που προκαλούν ουλίτιδα μπορούν να πυροδοτήσουν απόκριση του ανοσοποιητικού συστήματος, τέτοια ώστε να επιτεθεί στις αρτηρίες σου» λέει ο Ρόιζεν, επικεφαλής της μελέτης που δημοσιεύθηκε στο Journal of Periodontology. Απόφυγε τις παθήσεις στα ούλα σου χρησιμοποιώντας καθημερινά οδοντικό νήμα και στοματικό διάλυμα κατά της πλάκας. Τώρα μπορείς να χαμογελάσεις ξανά.

15% λιγότερες πιθανότητες
Aν Γίνεις Βρώμη-κος
Ο χυλός βρώμης είναι πηγή φυτικών, υδατοδιαλυτών ινών, που απομακρύνουν από τις αρτηρίες σου τα αποθέματα λίπους. Καταναλώνοντας βρώμη χαμηλώνεις τα επίπεδα χοληστερόλης και το ρίσκο για εγκεφαλικό. Ο διατροφολόγος Ian Marber προτείνει να προσθέσεις στο χυλό κομμένο μήλο, το οποίο «είναι πλούσιο σε πηκτίνη, ουσία που μειώνει τα επίπεδα λίπους στο αίμα».

17% λιγότερες πιθανότητες
Aν Γίνεις Οστρακόδερμο
Τα θαλασσινά είναι υγιεινά και θεωρούνται αφροδισιακά. Υπάρχει ακόμα ένας καλός λόγος για να τα βάλεις στη διατροφή σου: περιέχουν μεγάλες ποσότητες του αμινοξέος σεληνίου, που σου φτιάχνει τη διάθεση. Ερευνα του πανεπιστημίου Johns Hopkins έδειξε ότι οι πιεσμένοι και καταθλιπτικοί άντρες έχουν ανεβασμένα επίπεδα της C-αντιδρώσας πρωτεΐνης, τα οποία αποτελούν δείκτη για τον κίνδυνο εγκεφαλικού. Για να είσαι πιο ήρεμος και «ανεβασμένος» ψυχολογικά, φάε οστρακόδερμα, αβοκάντο και συκώτι.

23% λιγότερες πιθανότητες
Aν Υπομείνεις τη Θηλιά
Αντρες που έχουν χωρίσει ή που η γυναίκα τους έχει πεθάνει έχουν 25% μεγαλύτερες πιθανότητες να πάθουν εγκεφαλικό, λένε Σουηδοί επιστήμονες από το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Malmo. Ο κίνδυνος να πάθεις εγκεφαλικό είναι πολύ μεγάλος τους πρώτους 12 μήνες αφότου έχεις πάρει διαζύγιο, μάλλον εξαιτίας του άγχους, της στενοχώριας και της αλλαγής του τρόπου ζωής.

26% λιγότερες πιθανότητες
Aν Γίνεις ο Banana-Jo
Το περιοδικό Neurology δηλώνει πως, μία μπανάνα την ημέρα, τις θρομβώσεις κάνει πέρα. Το συγκεκριμένο φρούτο περιέχει κάλιο, που χαλαρώνει τα αιμοφόρα αγγεία και σε βοηθάει να διώξεις από το αίμα σου το υπεύθυνο για τα εγκεφαλικά νάτριο. Αλλες πλούσιες πηγές καλίου είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και το γάλα.

28% λιγότερες πιθανότητες
Aν Χύσεις Ιδρώτα
Με τρεις ώρες έντονης γυμναστικής την εβδομάδα ξελασπώνεις. Εμπιστέψου το Κρατικό Ινστιτούτο Δημόσιας Υγείας της Φινλανδίας, που παρακολούθησε πάνω από 50.000 ενήλικες άντρες άνω των 19 ετών. Ακόμα και ασκήσεις ήπιας έντασης (ψάρεμα, κηπουρική, περπάτημα κ.ά.) για τέσσερις ώρες την εβδομάδα μειώνουν τον κίνδυνο για εγκεφαλικό κατά 14%. Βρες τι σου ταιριάζει και ίδρωσε άφοβα.

30% λιγότερες πιθανότητες
Aν Καρποφορήσεις
Αμερικανοί μελετητές έκαναν γνωστό ότι, αν καταναλώνεις αρκετό μαγνήσιο, είναι σχεδόν απίθανο να αναπτύξεις μεταβολικό σύνδρομο, μία συλλογή επικίνδυνων παραγόντων για καρδιακές παθήσεις, εγκεφαλικό και διαβήτη. Καταβροχθίζοντας 50 γραμμ. ανάλατα αμύγδαλα, κάσιους ή φιστίκια την ημέρα παίρνεις την ποσότητα μαγνησίου που χρειάζεται ο οργανισμός σου για να παραμείνει ακμαίος.

36% λιγότερες πιθανότητες
Aν Κάνεις Αφαλάτωση
Το αλάτι που προσθέτεις στο φαγητό αυξάνει κατακόρυφα τις πιθανότητες για δυσάρεστο επεισόδιο, σύμφωνα με την Αμερικανική Εταιρεία για τα Εγκεφαλικά Επεισόδια. «Δεν χρειάζεται να κάνεις λύσσα το φαΐ. Αρκεί να τρως συχνά επεξεργασμένα φαγητά, όπως έτοιμα γεύματα ή αλατισμένα σνακ, και τότε σίγουρα θα υπερβείς το επιτρεπτό όριο αλατιού» λέει η Joe Kormer. Ωρα να ξελυσσάξεις.

40% λιγότερες πιθανότητες
Aν Ρίξεις την Μπάκα
Στο Πανεπιστήμιο του Nότιγχαμ μελέτησαν άντρες και ανακάλυψαν ότι όσοι είχαν περιφέρεια μέσης πάνω από 94 εκ. διέτρεχαν διπλάσιο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου. «Τα λιποκύτταρα που συσσωρεύονται γύρω από το στομάχι είναι διαφορετικά απ' όλα τα υπόλοιπα» διαπιστώνει ο καθηγητής Anthony Barnett. «Τα χημικά συστατικά που αντλούν μπορούν να καταστρέψουν το σύστημα ινσουλίνης σου και να σε κάνουν ευπαθή για εγκεφαλικό, διαβήτη και καρδιακές παθήσεις».

40% λιγότερες πιθανότητες
Aν Εχεις Καλή Ψαριά
Αρκεί μία φορά το μήνα να φας ψάρια για να περικόψεις τις πιθανότητες να πάθεις εγκεφαλικό από ισχαιμία (διακοπή της ροής του αίματος προς τον εγκέφαλο) λένε επιστήμονες στο Χάρβαρντ. «Τα ω-3 λιπαρά οξέα ελαττώνουν τα τριγλυκερίδια και την κακή LDL χοληστερόλη μειώνοντας την πίεση στις αρτηρίες» λέει ο συγγραφέας της μελέτης Ka He. Πήγαινε σε ταβερνάκι που σίγουρα θα έχει φρέσκο ψάρι ή φάε τόνο και σολομό, που έχουν μεγάλες ποσότητες ω-3 λιπαρών οξέων.

42% λιγότερες πιθανότητες
Aν Μείνεις Νηφάλιος
Αν γίνεσαι κομμάτια κάθε φορά που βγαίνεις, εκτός από πονοκέφαλο την επόμενη μέρα παίζεις με 42% περισσότερες πιθανότητες να πάθεις εγκεφαλικό συγκριτικά με κάποιον που δεν πίνει, αναφέρει μελέτη του Χάρβαρντ. Σταμάτησε πριν αρχίζουν όλα να είναι θολά. «Ασφαλές όριο είναι τα τρία ποτά ανά 24ωρο» λέει ο συγγραφέας της μελέτης Kenneth Mukamal.

50% λιγότερες πιθανότητες
Aν Βγάλεις τον Καπνό
Αν συνεχίζεις να καπνίζεις και δεν έχεις πειστεί ακόμη από την εκστρατεία κατά του καπνίσματος, ενθαρρύνεις τη σταδιακή αύξηση συσσώρευσης λίπους στα αρτηριακά τοιχώματα. Τμήματα αυτής της αθηρωματικής πλάκας που έχει συσσωρευτεί στις αρτηρίες σου μπορεί να σπάσουν και να μπλοκάρουν τη ροή του αίματος προς τον εγκέφαλο. Αν κόψεις το κάπνισμα τώρα, σε πέντε μόνο χρόνια φτάνεις τα επίπεδα ρίσκου για εγκεφαλικό, που έχουν όσοι δεν καπνίζουν. Μελέτη του Πανεπιστημίου του Πίτσμπεργκ έδειξε ότι η ακατάσχετη επιθυμία για τσιγάρο μειώθηκε κατά 20% όταν υπήρξε έκθεση σε έντονες μυρωδιές, όπως το ξίδι ή το Vicks - αλλιώς δοκίμασε τις τσίχλες, τα patch, το βελονισμό, το διαλογισμό κ.λπ.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ MH

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ ΣΤΟ

ΣΧΟΛΙΑ

friends
Με φαντασία και σωστή τεχνική όλα γίνονται.
Συνόδεψέ το µε πουρέ ή ρύζι. Είναι νόστιμο και υγιεινό.