Πονοσ στη φτερνα

Κατηγορία:
Ημερομηνία δημοσίευσης:
17/12/2008

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

Διάλεξε εσύ το εξώφυλλο για τα δέκα χρόνια του ΜΗ και κέρδισε!

Πονάει η φτέρνα μου και δεν μπορώ να περπατήσω. Τι να κάνω;
Κωνσταντίνος Ρ., με e-mail

Ενα συνηθισμένο αίτιο του πόνου της φτέρνας είναι η φλεγμονή του πέλματος, η οποία προκαλεί έντονο πόνο όταν ρίχνεις για πρώτη φορά βάρος στη φτέρνα το πρωί, όταν κάνεις τζόγκινγκ ή όταν περπατάς ξυπόλητος. Αλλο αίτιο του πόνου είναι η φλεγμονή του αχίλλειου τένοντα, λόγω υπερβολικής ή λανθασμένης κίνησης στη γυμναστική. «Η φλεγμονή της πελματιαίας περιτονίας και η τενοντίτιδα του αχίλλειου τένοντα είναι δυστυχώς προβλήματα που βελτιώνονται σιγά σιγά» σου λέει ο ορθοπεδικός Θανάσης Τσουτσάνης. «Βάλε παγοκύστη στον αστράγαλο. Κράτα τη για 20 λεπτά περίπου κι επανάλαβε δύο ή τρεις φορές τη μέρα τις πρώτες 48 ώρες. Αν ο πόνος στη φτέρνα οφείλεται σε πελματιαία τενοντίτιδα, κάνε μασάζ για μερικά λεπτά το πρωί ύστερα από ένα ζεστό μπάνιο». Πάρε ένα παυσίπονο. Φόρα παπούτσια που στηρίζουν καλά την καμάρα του ποδιού κι έχουν εύκαμπτη σόλα. Τα πιο άνετα είναι τα αθλητικά παπούτσια. Αν ταλαιπώρησες τον αχίλλειο τένοντα, βάλε ένα προστατευτικό φτέρνας ή ένα κομμάτι αφρολέξ μες στο παπούτσι, για να μειώσεις την καταπόνηση του τένοντα. Μείωσε τις δραστηριότητες που ασκούν πίεση στη φτέρνα, όπως το τζόγκινγκ και το τένις. Αντί γι' αυτά, δοκίμασε ποδηλασία ή κολύμπι. Προληπτικά, κάνε σπορ ή τζόγκινγκ σε γρασίδι ή σε επιφάνειες εσωτερικών χώρων, προθέρμανση πριν από τη γυμναστική, αγόρασε αθλητικά παπούτσια ειδικά για το σπορ που κάνεις και δένε καλά τα κορδόνια. Αν είσαι παχύσαρκος, το αδυνάτισμα θα μειώσει την καταπόνηση και δεν θα σε πονάει η φτέρνα.

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΕΙΔΙΚΟ





Σημείωση: Τα πεδία με * (αστερίσκο) είναι υποχρεωτικά
ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ MH

ΣΧΟΛΙΑ