Αν πεινάτε πριν τον ύπνο, μπορείτε να φάτε γιαούρτι, αλλά βεβαιωθείτε ότι είναι το σωστό είδος

Category: Διατροφή

Το γιαούρτι είναι ένα γαλακτοκομικό προϊόν που παρασκευάζεται από τη ζύμωση του γάλακτος. Παρέχει πρωτεΐνες και ασβέστιο και μπορεί να ενισχύσει τα υγιή προβιοτικά βακτήρια του εντέρου. Ωστόσο, ορισμένα προϊόντα γιαουρτιού είναι λιγότερο υγιεινά από άλλα.

Τα οφέλη για την υγεία κυμαίνονται από την προστασία από την οστεοπόρωση έως την ανακούφιση από τη νόσο του ευερέθιστου εντέρου και την υποβοήθηση της πέψης, αλλά αυτά εξαρτώνται από τον τύπο του γιαουρτιού που καταναλώνεται.

Η προστιθέμενη ζάχαρη και η επεξεργασία μπορεί να καταστήσουν ορισμένα προϊόντα γιαουρτιού ανθυγιεινά.

Το γιαούρτι ξεκινά ως φρέσκο γάλα. Συχνά πρώτα παστεριώνεται, στη συνέχεια ζυμώνεται και επωάζεται σε συγκεκριμένη θερμοκρασία για να ενθαρρύνει την ανάπτυξη των βακτηρίων.

Η καλλιέργεια ζυμώνει τη λακτόζη, το φυσικό σάκχαρο που βρίσκεται στο γάλα. Αυτό παράγει γαλακτικό οξύ, το οποίο δίνει στο γιαούρτι τη χαρακτηριστική του γεύση.

Στοιχεία για το γιαούρτι

  • Το γιαούρτι παρασκευάζεται από τη ζύμωση του γάλακτος.
  • Τα οφέλη για την υγεία μπορεί να περιλαμβάνουν την προαγωγή της υγείας των οστών και την υποβοήθηση της πέψης.
  • Ορισμένα γιαούρτια περιέχουν ενεργά, ζωντανά βακτήρια, γνωστά ως προβιοτικά, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στη διατήρηση της υγείας του εντέρου.
  • Τα προϊόντα γιαουρτιού που υποβάλλονται σε θερμική επεξεργασία δεν έχουν ενεργά βακτήρια, μειώνοντας τα οφέλη για την υγεία. Οι σταφίδες με γιαούρτι είναι ένα παράδειγμα.
  • Τα γιαούρτια περιέχουν ασβέστιο, βιταμίνες Β6 και Β12, ριβοφλαβίνη, κάλιο και μαγνήσιο. Οι ποσότητες εξαρτώνται από τον τύπο.

Αν προσπαθείτε να χάσετε βάρος ή να διατηρήσετε μια υγιεινή διατροφή, η επιλογή του σωστού σνακ αργά το βράδυ μπορεί να είναι πρόκληση. Είναι τόσο εύκολο να αρπάξετε μια μπάρα σοκολάτας ή μια μπάλα παγωτού πριν από τον ύπνο, άλλωστε.

Μια εξίσου εύκολη αλλά υγιεινή εναλλακτική λύση είναι το γιαούρτι. Αυτό το βραδινό σνακ είναι μια θρεπτική τροφή για την οποία δεν χρειάζεται να αισθάνεστε άσχημα.

Τρώγοντας γιαούρτι πριν τον ύπνο

Είναι αργά και είστε κουρασμένοι. Θέλετε ένα σνακ πριν από τον ύπνο και επιθυμείτε απεγνωσμένα κάτι γλυκό. Αυτό είναι στην πραγματικότητα φυσιολογικό, οι άνθρωποι συχνά θέλουν γλυκές και αλμυρές τροφές στο τέλος της ημέρας.

Συχνά, αυτό συμβαίνει επειδή είναι κουρασμένοι ή έχουν συγκρατηθεί από το να τρώνε ανθυγιεινά πράγματα όλη την ημέρα. Ωστόσο, θα πρέπει να είστε συνειδητοποιημένοι σχετικά με την κατανάλωση ανθυγιεινών σνακ αργά το βράδυ.

Αυτές οι θερμίδες είναι πιο πιθανό να αποθηκευτούν ως λίπος και κατά συνέπεια μπορούν να συμβάλουν στην αύξηση του σωματικού βάρους.

Οι επιστημονικές έρευνες γνωρίζουν εδώ και καιρό τη σχέση μεταξύ της διατροφής, του μεταβολισμού και των ωρών που περνάμε. Μελέτες που δημοσιεύθηκαν το 2015 και το 2017, έδειξαν ότι οι διατροφικές συνήθειες μπορούν να επηρεάσουν όχι μόνο το βάρος σας αλλά και την αρτηριακή σας πίεση, το σάκχαρο και την καρδιακή σας υγεία.

Αν και θα πρέπει να αποφεύγετε να τρώτε σνακ αργά το βράδυ όταν είναι δυνατόν, το τσιμπολόγημα δεν είναι πάντα κακό πράγμα. Μικρές μερίδες σνακ με χαμηλά λιπαρά και πλούσια σε πρωτεΐνες είναι εντάξει να τρώτε αργά το βράδυ.

Στην πραγματικότητα, η κατανάλωση μικρών μερίδων περίπου 150 θερμίδων μπορεί ακόμη και να βελτιώσει τη σύνθεση των μυών και την καρδιομεταβολική υγεία.

Τρώγοντας γιαούρτι πριν απο τον ύπνο

Η κατανάλωση γιαουρτιού πριν από τον ύπνο είναι μια καλή επιλογή αν χρειάζεστε ένα σνακ αργά το βράδυ. Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, όπως οι ξηροί καρποί και το γιαούρτι, μπορούν να σας βοηθήσουν να αισθάνεστε χορτάτοι και θα μειώσουν την επιθυμία σας για εκείνη τη σοκολάτα ή το κομμάτι της πίτσας.

Το γιαούρτι έχει επίσης το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι είναι πλούσιο σε ασβέστιο, το οποίο δεν είναι μόνο καλό για τα οστά σας, αλλά και ικανό να βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου σας.

Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι δεν είναι όλα τα γιαούρτια ίδια. Ορισμένα γιαούρτια, όπως τα αρωματισμένα γιαούρτια με πρόσθετα σάκχαρα, δεν είναι καλές επιλογές για να τα φάτε πριν από τον ύπνο.

Αντ’ αυτού, επιλέξτε απλά, υγιεινά γιαούρτια, όπως το ελληνικό γιαούρτι. Μια τυπική μερίδα ελληνικού γιαουρτιού 150 γραμμαρίων έχει 130 θερμίδες.

Όταν τρώτε γιαούρτι το βράδυ, δεν χρειάζεται να το τρώτε σκέτο. Απλά αγοράστε σκέτο γιαούρτι και προσθέστε ό,τι θέλετε, ενώ μείνετε μακριά από πρόσθετα και επιπλέον σάκχαρα.

Για ένα γλυκό γιαούρτι, προσθέστε φρούτα όπως σμέουρα ή φράουλες. Για ένα αλμυρό, δοκιμάστε τεμαχισμένα αγγούρια και λεμόνι για να μιμηθείτε μια γεύση παρόμοια με το τζατζίκι.

Αν ακολουθείτε δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες, μπορείτε ακόμη και να προσθέσετε καβουρδισμένους ξηρούς καρπούς στο γιαούρτι σας.

Συμπέρασμα

Το εύρος των επιλογών γιαουρτιού μπορεί να προκαλέσει σύγχυση. Η καλύτερη επιλογή για σνακ πριν τον ύπνο είναι να επιλέξετε γιαούρτι με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και πρόσθετα.

Share:

Δείτε Επίσης:

Μενού
Κλείσιμο
Κατηγορίες προϊόντων
Τιμή