Γιατί δεν μπορώ να κάνω δίαιτα

Category: Διατροφή

Οι 4 στους 5 άντρες, που αποφασίζουν να ξεκινήσουν δίαιτα, αποτυγχάνουν να συνεχίσουν. Μάθε πώς θα γίνεις ο 1 στους 5 που θα τα καταφέρει.

Παίρνεις την απόφαση, παίρνεις το πρόγραμμα και αρχίζεις δίαιτα. Η στέρηση, οι φωνές των σειρήνων που σε καλούν να φας σουβλάκια και να πιεις μπίρες και το χειρότερο; Η αίσθηση ότι αυτή η δίαιτα θα κρατήσει για πάντα και ότι τα λαδερά παϊδάκια δεν θα ακουμπήσουν ξανά τα χείλη σου.

Δεν μας εκπλήσσει, λοιπόν, το γεγονός ότι το 80% των ατόμων που κάνουν δίαιτα αποτυγχάνουν παταγωδώς, σύμφωνα με έρευνα. Εντάξει, δεν θα σου πούμε να παρατήσεις τις προσπάθειες, αλλά πιστεύουμε ότι όλα θα πάνε καλά.

Για να θριαμβεύσεις, θα πρέπει απλώς να μάθεις τα μυστικά της δίαιτας: πού, πώς και γιατί.

Ετσι αυτή τη φορά, αντί να πηγαίνεις ξυπόλητος στα αγκάθια, θα έχεις οργανωμένη περιήγηση στις ενδεχόμενες διατροφικές παγίδες, που ίσως να έχεις πέσει στο παρελθόν, όμως, αυτή τη φορά θα τις ξεπεράσεις άνετα.

Υπάρχει μόνο ένα κόλλημα: σύντομα θα χρειαστείς καινούργια γκαρνταρόμπα…

1η Εβδομάδα

Η κρίση: Έχεις πεθάνει της πείνας.

Πριν: Καταβρόχθιζες τα πάντα.

Τώρα: Φάε, αλλά διαφορετικά. Δοκίμασε φαγητά με πολύ νερό και φυτικές ίνες. Το ένστικτό σου λέει ότι θες ένα σουβλάκι απ’ όλα.

Ξέρεις όμως ότι οι ίδιες θερμίδες βρίσκονται σε ένα μπολ ζυμαρικών ολικής άλεσης με ντομάτα και σπανάκι, μία φέτα ψωμί ολικής άλεσης, ένα μπολ σούπας και γρανίτα.

Είσαι στο δρόμο; Εχε στο ντουλάπι αποξηραμένα φρούτα (είναι πλούσια σε βιταμίνες και κόβουν την όρεξη).

Η Επιστήμη: Οταν το στομάχι σου είναι άδειο, η ορμόνη γκρελίνη ενεργοποιείται. Μην αφήσεις να συμβεί.

Καταναλώνοντας τροφές που είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες, όπως φρούτα και λαχανικά, θα χορταίνεις και θα μπορείς να ελέγχεις την παραγωγή γκρελίνης. Η πρωτεΐνη μπορεί να έχει παρόμοια αποτελέσματα, αλλά έχει και θερμίδες.

Ετσι μπορείς να τα εναλλάσσεις: το πρωί φάε λίγο τυρί που είναι πλούσιο σε πρωτεΐνη και το απόγευμα μήλο που είναι πλούσιο σε νερό και φυτικές ίνες.

Η 2η κρίση: Έχεις τα νεύρα σου

Πριν: Ετρωγες πατατάκια και έπινες αναψυκτικό.

Τώρα: Βελτίωσε τη διάθεσή σου τρώγοντας τροφές που ενισχύουν τις ορμόνες, όχι το στομάχι σου.

Φαγητά που είναι πλούσια σε λίπος και ζάχαρη μετατρέπονται γρήγορα σε γλυκόζη μετά το μεταβολισμό.

Από δω και πέρα θα τρως σύνθετους υδατάνθρακες, όπως πλήρες δημητριακά με σταφίδες και γάλα με λίγα λιπαρά.

Η Επιστήμη: Εχεις τα νεύρα σου, γιατί απέκλεισες πηγές άμεσης ενέργειας (όπως πατατάκια και αναψυκτικά).

Οταν αυτές οι εύκολες πηγές ενέργειας κόβονται, τότε περνάς μια περίοδο όπου δεν αισθάνεσαι και τόσο καλά.

Ολλανδοί ερευνητές απέδειξαν ότι μία δόση γλυκόζης μπορεί να απομακρύνει αισθήματα άγχους ενισχύοντας τη δράση της σεροτονίνης.

Αρκεί να προωθείς τη δράση της σεροτονίνης με σύνθετους υδατάνθρακες και όχι με ζάχαρη.

1ος ΜΗΝΑΣ

Η κρίση: Έχει κολλήσει η ζυγαριά.

Πριν: «Τζάμπα ο κόπος. Δεν γίνεται τίποτα».

Τώρα: Ενεργοποιήσου. Η σωματική άσκηση είναι το κρισιμότερο σημείο. Τίποτα το πολύπλοκο, απλώς κουνήσου.

Η αερόβια άσκηση (τρέξιμο, ποδήλατο, μπάσκετ) καίει θερμίδες και τα βάρη αυξάνουν τη μυϊκή μάζα, που σημαίνει ότι θα καις περισσότερες θερμίδες ακόμα και όταν κοιμάσαι.

Για κάθε κιλό μυϊκής μάζας καις επιπλέον 40-90 θερμίδες την ημέρα. Πίνε άφθονο νερό για να αναπληρώνεις τα υγρά που χάνεις από τον ιδρώτα.

Η Επιστήμη: Οσο χάνεις βάρος χρειάζεσαι λιγότερες θερμίδες, αλλά αυξάνοντας τη μυϊκή μάζα, αυξάνεις το μεταβολισμό σου και αντιπαρέρχεσαι τις επιπτώσεις.

Σε πρόσφατη έρευνα άτομα που γυμνάζονταν και ακολουθούσαν διατροφή, χαμηλή σε λιπαρά και πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες, έχασαν 1,5 κιλό παραπάνω από άτομα που ακολουθούσαν την ίδια δίαιτα, αλλά δεν γυμνάζονταν, σε διάστημα 12 εβδομάδων.

Η 2η κρίση: Έχεις ακατάσχετη επιθυμία να φας.

Πριν: «Μια ζωή την έχουμε, ας τη γλεντήσουμε».

Τώρα: Μπορείς να ενδώσεις στις επιθυμίες σου, αλλά έξυπνα. Συνιστάται να παίρνεις μαζί σου το ισοδύναμο μιας διατροφικής ομπρέλας: Έχε πάντα μαζί σου ένα σακουλάκι με ξηρούς καρπούς, φρούτα, γιαούρτι, τυρί με χαμηλά λιπαρά.

Ετσι θα έχεις άμεση πρόσβαση σε υγιεινές επιλογές, πλούσιες σε πρωτεΐνη και φυτικές ίνες, ώστε να ικανοποιείς την ξαφνική πείνα.

Η Επιστήμη: Οταν κάνεις δίαιτα, τα φουσκωμένα λιποκύτταρα αρχίζουν να συρρικνώνονται. Ξέρουν ότι έχει έρθει η ώρα τους και θα χρησιμοποιηθούν για ενέργεια.

Είναι κατανοητό, λοιπόν, ότι έχουν άλλα σχέδια για το μέλλον τους. Αυτά τα κύτταρα στέλνουν μήνυμα στον εγκέφαλο ότι χρειάζονται περισσότερες θερμίδες.

Σταματάνε την παραγωγή λεπτίνης, ορμόνη που σηματοδοτεί ότι έχεις χορτάσει. Ετσι εγκεφαλικά, μέσω των κυττάρων, αναζητάς συνεχώς κάτι να φας (που είναι και ο λόγος που πρέπει να έχεις υγιεινά σνακ κοντά σου).

6 Μήνες

Η κρίση: Έχεις κάνει τόση πρόοδο που σκέφτεσαι, γιατί όχι;

Πριν: «Μία απ’ όλα από την πιτσαρία της γειτονιάς».

Τώρα: Ζυγίσου. Πρέπει να παρακολουθείς το ρυθμό της απώλειας βάρους σου. Οταν βάζεις στόχους δεν μπορείς να είσαι αδιάφορος.

Όταν οι άνθρωποι πάρουν μια γεύση επιτυχίας, μετά δεν είναι τόσο ενθουσιώδεις. Η αρχική, επίμονη επιθυμία για αδυνάτισμα μειώνεται.

Η Επιστήμη: Ερευνα έδειξε ότι άτομα που ζυγίζονται τακτικά είναι πιο πιθανό να συγκεντρωθούν στο στόχο τους. Γνωρίζοντας πού βρίσκεσαι ανά πάσαν στιγμή, κοιτάς και το δρόμο που έχεις μπροστά σου.

Φτάνοντας στο στόχο σου έχεις περισσότερες πιθανότητες ότι θα συντηρήσεις αυτή την απώλεια βάρους.

Τα άτομα που φτάνουν στους στόχους τους είναι και πιο ικανοποιημένοι ψυχολογικά. Ετσι συνεχίζουν οτιδήποτε ξεκινήσουν, δουλειά, τένις, όταν ξέρουν ότι θα δουν αποτελέσματα.

Η 2η κρίση: Έχεις κολλήσει… πάλι

Πριν: «Καλά ήταν μέχρι τώρα. Αρκετά, αυτό ήταν».

Τώρα: Κάνε λιγότερη δίαιτα, περισσότερη άσκηση. Θα είναι πιο εύκολο να γυμνάζεσαι πιο συχνά παρά να περιορίσεις ακόμα πιο πολύ μια δίαιτα που σου έχει γίνει δεύτερη φύση.

Πρόσθεσε μερικές ημέρες έντονης γυμναστικής, μεγαλύτερης διάρκειας, για να αυξήσεις τις θερμίδες που καις.

Αν η άσκηση που έκανες ήταν κυρίως αεροβική, τότε πρόσθεσε πιο πολλές ασκήσεις με βάρη.

Η Επιστήμη: Επειδή οι θερμιδικές σου ανάγκες έχουν μειωθεί, θα πρέπει να καις περισσότερο για να συνεχίσεις να έχεις αποτελέσματα.

Αν δεν αυξήσεις την άσκηση ή δεν κόψεις θερμίδες, τότε κολλάς.

Η μυϊκή μάζα από τα βάρη θα αυξήσει τις καύσεις. Ετσι όταν αυξήσεις την αεροβική άσκηση, θα έχεις και τη δράση της μυϊκής μάζας που θα σε ξεκολλήσει.

9 Μήνες

Η κρίση: Μία μικρή φωνή μέσα σου λέει θέλω τη ζωή μου πίσω.

Πριν: «Τα έπαιρνες πάλι σε 2 εβδομάδες».

Τώρα: Χαλάρωσε λιγάκι. Οταν ακολουθείς αυστηρή δίαιτα, αυτό μπορεί να σε εξαντλήσει ψυχολογικά. Ετσι υπάρχει μεγάλος πειρασμός στο να αφήσεις τα πράγματα να ξεφύγουν.

Αν προχωράς προς τους στόχους σου, κάνε διάλειμμα.

Αν, για παράδειγμα, σου αρέσει το παγωτό, δοκίμασε την πιο light εκδοχή. Ενα μπολ σοκολάτα parfait έχει 1.200 θερμίδες, ενώ το σορμπέ 300. Ετσι μπορείς να απολαύσεις τη γεύση χωρίς να κάνεις μεγάλη ζημιά.

Η ίδια λογική εφαρμόζεται και σε άλλα φαγητά: πίτσα, μπίρα, γλυκά. Πιες μία μπίρα, αλλά ένα ποτήρι, όχι τρία, ή αν θες πίτσα, παράγγειλέ τη με κοτόπουλο και λαχανικά αντί με λουκάνικο και τυρί.

Η Επιστήμη: Οταν κάνεις τις δικές σου επιλογές, έχεις τον έλεγχο των πραγμάτων. Ετσι δεν θα έχεις το αίσθημα της στέρησης, το οποίο μπορεί να σε οδηγήσει να τα παρατήσεις.

Οταν θα έχεις καλλιεργήσει αρκετή θέληση και αυτοσυγκράτηση, τότε θα μπορείς να εισάγεις σιγά σιγά αγαπημένα σου φαγητά, σαν κάτι ξεχωριστό, όχι για καθημερινή χρήση.

Αν τα κατάφερες κι έφτασες μέχρι εδώ, σου αξίζει μία μπίρα κι ένα σουβλάκι.

1ος Χρόνος

Η κρίση: Δεν υπάρχει!

Τώρα: Οργανικά έχεις μετατρέψει το σώμα σου από εχθρό σε φίλο. Καιρός να θολώσει η γραμμή που χωρίζει τη δίαιτα από τον τρόπο ζωής.

Τώρα που υγιεινές διατροφικές συνήθειες έχουν ριζώσει, η δίαιτά σου δεν είναι πια δίαιτα, είναι νέος τρόπος ζωής.

Η Επιστήμη: Σύμφωνα με έρευνα αυτοί που ακολούθησαν πετυχημένες δίαιτες δήλωσαν ότι έκαναν λιγότερη προσπάθεια στο να συντηρήσουν το νέο τους βάρος.

Οσο έχαναν τόσο λιγότερη συνειδητή προσπάθεια έκαναν για να μην τα ξαναπάρουν. Με λίγα λόγια, όσο πιο πολύ προχωράς τόσο πιο εύκολο γίνεται…

Share:

Δείτε Επίσης:

Μενού
Κλείσιμο
Κατηγορίες προϊόντων
Τιμή